منتدى السهر

مرحبا بك زائرنا العزير فى منتدى السهر
منتدى السهر هو منتدى عام وشامل لكل ما تحتاجه
فعليك بالدخول ان كنت عضو او التسجيل مجانا ان كنت زائر ويسعدنا انضمامك الى اسرتنا
ادارة منتدى السهر

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتدى السهر

مرحبا بك زائرنا العزير فى منتدى السهر
منتدى السهر هو منتدى عام وشامل لكل ما تحتاجه
فعليك بالدخول ان كنت عضو او التسجيل مجانا ان كنت زائر ويسعدنا انضمامك الى اسرتنا
ادارة منتدى السهر

منتدى السهر

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى عام والتسجيل مجانى للجميع

3 مشترك

قرارنا كان صح ولا غلط

دمعة حزينة
    دمعة حزينة
    جديد
    جديد

النوع : ذكر
     تقيم نشاط العضو تقيم نشاط العضو : 9
    قرارنا كان صح ولا غلط 28nvrt

قرارنا كان صح ولا غلط Empty قرارنا كان صح ولا غلط

مُساهمة من طرف دمعة حزينة الثلاثاء 19 يناير 2010, 1:59 am

السلام عليكم ورحمة الله هدخل في الموضوع مباشرة انا انسان بشتغل في وظيفة مرموقة عندي 26سنة من حوالي اربع سنين وشهور اتعرفت ببنت وحبيتها ولقيت نفس الشعور متبادل بينا استمر حبنا اربع سنين كاملة وبعد تخرجي ودخولي الخدمة العسكرية وتعييني مباشرة روحت اتقدمت ليها وفعلا لقيت ترحيب من اهلها واتخطبنا وعند تحديد معاد الفرح لقيت اعتراض من والد البنت دي علي مكان الشقة بالرغم ان عندي شقتي بس الاختلاف اني من ارياف وفلاحيين حاولنا كتير كتير مع والدها انا واهلي والبنت دي واهلها لكن دون جدوي طبعا مينفعشي اسيب اهلي واروح اسكن في ايجار هل دة جميلهم اللي من حقهم عليا كل محاولتنا فشلت المهم قررنا الانفصال عن بعض بعد مايأسنا واتاكدنا ان مفيش امل وان مفيش امل ان والدها يرجع عن قرارة وانا رفضت اعيش في المدينة وابعد عن اهلي دة مشكلتي هل قرارنا انا وهي اننا نبعد عن بعض صح ولا غلط؟
    sahar
    sahar
    مديرة الموقع
    مديرة الموقع

النوع : انثى
     تقيم نشاط العضو تقيم نشاط العضو : 634
    المزاج : قرارنا كان صح ولا غلط 81

قرارنا كان صح ولا غلط Empty رد: قرارنا كان صح ولا غلط

مُساهمة من طرف sahar الثلاثاء 19 يناير 2010, 2:09 am

دمعة حزينة كتب:السلام عليكم ورحمة الله هدخل في الموضوع مباشرة انا انسان بشتغل في وظيفة مرموقة عندي 26سنة من حوالي اربع سنين وشهور اتعرفت ببنت وحبيتها ولقيت نفس الشعور متبادل بينا استمر حبنا اربع سنين كاملة وبعد تخرجي ودخولي الخدمة العسكرية وتعييني مباشرة روحت اتقدمت ليها وفعلا لقيت ترحيب من اهلها واتخطبنا وعند تحديد معاد الفرح لقيت اعتراض من والد البنت دي علي مكان الشقة بالرغم ان عندي شقتي بس الاختلاف اني من ارياف وفلاحيين حاولنا كتير كتير مع والدها انا واهلي والبنت دي واهلها لكن دون جدوي طبعا مينفعشي اسيب اهلي واروح اسكن في ايجار هل دة جميلهم اللي من حقهم عليا كل محاولتنا فشلت المهم قررنا الانفصال عن بعض بعد مايأسنا واتاكدنا ان مفيش امل وان مفيش امل ان والدها يرجع عن قرارة وانا رفضت اعيش في المدينة وابعد عن اهلي دة مشكلتي هل قرارنا انا وهي اننا نبعد عن بعض صح ولا غلط؟

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    هى مشكلتك فعلا صعبة شوبة بالنسبة لموضوع انك تسيب اهلك
    وتسكن بره
    واضح من والد العروسة مش عاوز بنته تسكن فى الارياف عاوزها تسكن فى المدينة
    طيب انت ليه مجبتش شقة فى المدينة تعيشوا فيها
    وتحافظ على حبك ليه
    لو مركزك يسمحلك بانه تجيب شقة فى المدينة جيب شقة وحافظ على الحب ده بقى شىء نادر دلوقتى
    ومين اللى قال انك لما تجيب شقة بره كده انت هتغلط فى حق اهلك
    طبعا هما ليهم حقوق عليك وواجب انك تزورهم وتودهم
    وقلبك ليه حق ليك برضه وحبك
    السنين اللى عشتوها سوا مش من السهل انها تروح وتضيع بالسهولة دى الله يكون فى عونك وانا فى انتظار ردك
    وان شاء الله نوصل لحل يحل لك مشكلتك عاجلا باذن الله

احمدs
    جديد
    جديد

النوع : ذكر
     تقيم نشاط العضو تقيم نشاط العضو : 43

مُساهمة من طرف احمدs الثلاثاء 19 يناير 2010, 2:19 am

هو ليه الشاب بيكون مجبر انو يعمل وينفذ كل طلب يطلبه اهل البنت حتى لو حالته كويسه هو مش مجبر وحرام يكون معاه الشقه وملكه ويجيب شقه بره يبقى اسمه تبزر وكمان وليه كل حاجه تيجى على الشاب عشان يححافظ على حبه يجى على نفسه فى كل حاجه وهو الى ينفذ كل حاجه وفين هيا من الموضوع مش تحافظ ليه على حبها وتوافق انها تعيش معاه لان هى الى هتعيش من ابوها وهى لو بتحبه هتوافق وتقنع والدها مش لازم كل حاجه الشاب لاى يعملها ويجى على نفسه فى كل حاجه وعايز اقلك انها كانت المفروض تقنع بابها لانها هى الى هتعيش فى المكان ده مش هو هو هيروح زيارات وبعدين مفيش حاجه بتفضل على حالها اماكن كتير كانت اراياف ودلوقتى بقيت مدن جميله
    sahar
    sahar
    مديرة الموقع
    مديرة الموقع

النوع : انثى
     تقيم نشاط العضو تقيم نشاط العضو : 634
    المزاج : قرارنا كان صح ولا غلط 81

مُساهمة من طرف sahar الثلاثاء 19 يناير 2010, 2:40 am

تم غلق الموضوع
    بناء على رغبة صاحب الموضوع