منتدى السهر

مرحبا بك زائرنا العزير فى منتدى السهر
منتدى السهر هو منتدى عام وشامل لكل ما تحتاجه
فعليك بالدخول ان كنت عضو او التسجيل مجانا ان كنت زائر ويسعدنا انضمامك الى اسرتنا
ادارة منتدى السهر

منتدى عام والتسجيل مجانى للجميع

استشارةمستعجلةجدااااااااااااااااااااااا

شاطر
    تعب قلبى
    هى عضوية مستعارة يستخدمها اى عضو ليسال عن شيأ
    وهومتخفي وراء عضوية تعب قلبى
    هى عضوية مستعارة يستخدمها اى عضو ليسال عن شيأوهومتخفي وراء عضوية تعب قلبى

النوع : انثى
    تاريخ الميلاد : 28/01/1988
     تقيم نشاط العضو تقيم نشاط العضو : 103
    المزاج :

استشارةمستعجلةجدااااااااااااااااااااااا

مُساهمة من طرف تعب قلبى في السبت 19 ديسمبر 2009, 9:02 am

مش عارفة يا جماعة ابتدى منين واقول ايه مشكلتى ملهاش حل انا متزوجة وعندى اولاد المرتبة الاولى لزوجى الاولاد وانا المرتبة الاخيرةاحب اضيف ان زوجى كان متزوج من قبلولم يحصل نصيب لعدم الانجاب وحصل نصيب وتزوجت من زوجى وانجبت وكنت فى قمة السعادة وانا عارفة ان زوجى يحبينى جدا بس مش عارفة ليه بيبخل عليا مش بيدفع مصروفى واى طلبات ليا مش بيدفعها ولا بيفتكرنى فى عيد حب ولا عيد زواج ولا عيدميلاد وحتى لو فكرته يقول كل سنة وانتى طيبة ويكتفى بكده اما عنالمصروف يعطى اهله ومرات اخوه علشان زوجها متوفى وانا يقولى الحياة صعبة واحنا مصريفنا كتيرة مع العلم ان مصروفى حاجة رمزية للغاية المهم الجديد انه مش عايز يدفع اى حاجة من الطلبات ويقولى خده من عدية ابنك وانا كنت عايزة افتح لابنى دفتر زى اخواته وكل فلوس تيجى لابنه ياخدها بحجة انه معهوش فلوس لاكن المصروف للجميغ الذين ذكرتهممجاب وانا احتارت خالص المهم ابن اخويا كان عيدميلاده فكنت لازم اجيب هدية لان اخويا اده لاولادى قولتله رده خدى من فلوس ابنك اضيقت كتير جدا المهم جبت حاجة خاصة لى وقولتله تدفع فلوس اشء ده قال لاء مش هدفع معاكى باقى الفاوس خده منها خلاص اتعود على كدة واجهته واثناء المواجهة وكنت عندى ولدتى علشان مناسبة عيد الميلاد قالى خليكى عند ابوكى لما اقدر اصرف عليكى ابقى اخدك وقولى لابوكى انا مش هدفع حاجة وانا مقولتش لاسرتى اى شىء ومش عرفة اعمل ايه وخايفة المشكلة تكبر ياريت النصيحة بسرعة جدا
    yasmina
    مشرفة المشاكل المحرجة
    دكتورة علم الاجتماع
    مشرفة المشاكل المحرجة دكتورة علم الاجتماع

النوع : انثى
     تقيم نشاط العضو تقيم نشاط العضو : 249

رد: استشارةمستعجلةجدااااااااااااااااااااااا

مُساهمة من طرف yasmina في الثلاثاء 22 ديسمبر 2009, 11:28 pm

بصى انا مش عافة انا كدا لحقتك ولا ايه اللى حصل
    لكن يا حبيبتى متكبريش المشكلة وتعملة زعل وخناق على حاجة بسيطة جدااا
    ممكن تحليها بمنتهى البساطة اولا لو انتى لسة عند والدك كلميه وقوليله انه عمل مشكلة من مفيش وانهم ميعرفوش حاجة وانك محكتيش لحد وخليه يجى ياخد وروحى معاه لبيتك
    اما بالنسبة لمصاريفه لولاد اخوه معلش لازم تستحملى لانه يتامى زى ماذكرتى وان والدهم متوفى وهو عمهم ويعنى مسؤلين منه وكمان علشان ميحسوش ان والدهم متوفى ووالدته طبعا دى امه محدش يقدر يتكلم اما انتى مراته وزوجته يعنى لازم تشيلى الهم معاه مش تحسسيه انك مضايقة من ده ولا تظهريه خالص بالعكس خليها تيجى منك انتى وهو هيتغير صدقينى يعنى مثلا لو حسيتى انه فى زيادة قوليله اديها لوالدتك او مرات اخوك هما الاهم وبعدين انا
    انا مش مهم انا مراتك واستحمل واشيل معاك اى حاجة مع الوقت هو لوحده هيحس انه مقصر معاكى وفى حقكك وبعدين اصبرى اصبرى ولكى الجنة يعنى المهم انه مش بيقصر على طلبات البيت اما احتياجاتك لو كانت زيادة معلش استغنى عنها وعيشى لولادك ولبيتك اما لو على موضوع انه مش بيفتكر عيد ميلادك الرجااااااااال بصفة عاامة صدقينى مبيفتكروش التواريخ دى نادر جدا لو حد بيفتكر الست لوحدها اللى عندها قدرة غير عادية على حفظ التواريخ ولما يجى ويقولك كل سنة وانتى طيبة بعد ماتفكريه قوليله وانت طيب يا حبيبى كان نفسى تفتكره لوحدك بس طالما قلتها يبقى خلاص خليكى حنينة وحسسيه انك جنبه وانك مش بتزعلى على حاجات تافهة والكلمة الحلوة بتهد جبال وربنا يارب يصلح مابينكم الحال ويوفقك ان شاء الله وطمنينا عليكى

الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء 13 ديسمبر 2017, 6:52 pm